نمونه نقشه utm

نمونه نقشه utm

به طور کلی نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا است. که با تهیه آن چهارگوشه ملک دارای مختصات منحصر به فرد می شود. این نقشه در انجام امور مختلف ملکی به عنوان یک مدرک کاربرد دارد. و مورد استفاده قرار می گیرد. افراد با مراجعه به سامان هایی همچون اداره ثبت اسناد به منظور اخذ سند تک برگ، اخذ جواز ساخت از شهرداری لازم است این نقشه را تهیه کنند. همچنین برای بررسی نوع اراضی و برای ادارات برق و آب و گاز این نقشه در خواست می شود. برخی از این ادارات به منظور به روز رسانی سیستم های خود این نقشه را در خواست می کنند.

همچنین از این نقشه ها به عنوان یک تامین دلیل نیز استفاده می شود. در واقع نقشه یو تی ام به عنوان مدرکی جهت ارائه به دادگاه ها کاربرد دارد. تا در نتیجه منجربه حل بسیاری از اختلافات شود. به جهت تهیه نمونه نقشه utm می توان به یک فرد متخصص و با تجربه همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

نقشه یو تی ام امروزه برای انجام امور ملکی کاربرد دارد و در خواست می شود. با تهیه این نقشه ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک آشکار می شود. نقشه یو تی ام به جهت انجام اموری همچون اخذ سند تک برگی، اخذ جواز ساخت از جانب اداره ثبت اسناد و شهرداری در خواست می شود.

بنابراین به جهت تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا لازم است اقداماتی انجام شود تا این نقشه با دقت بالا تهیه شود. نقشه یو تی ام با دقت و کیفیت بالا تنها مدنظر ادارات و سازمان ها می باشد. نمونه نقشه utm را کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند تهیه نماید. این متخصص برای تهیه نقشه یو تی ام ابتدا برداشت زمینی را انجام خواهد داد. بااتمام برداشت زمینی ترسیم دقیق نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود. در نتیجه قابل ارائه به ادارات و سازمان های ملکی خواهد بود.

نقشه utm چیست؟

نقشه یو تی ام utm نقشه ای با سیستم مختصات جهانی است. و در آن هر یک از نقاط دارای مختصات منحصر به فرد می باشد. در واقع نقشه یو تی ام برای ملک تهیه می شود تا مختصات یو تی ام کنج ها با دقت سانتی متری حاصل شود. در نتیجه با تهیه این نقشه برای ملک هیچ ملکی با این مختصات بر روی زمین وجود نخواهد داشت. با تهیه نقشه یو تی ام مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک با دقت سانتی متری حاصل می شود.

در واقع وقتی شما نقشه ی یو تی ام ملک خود را تهیه می کنید. مختصات آن با دقت سانتی متری معلوم می شود. در نتیجه شما نمی توانید بر روی کره‌ی زمین ملکی را مشابه موقعیت ملک خود بیابید. همچنین هیچ شخصی نخواهد توانست به حدود ملک شما تعارض کند. به طور کلی تهیه این نقشه، بزرگترین مشکل مالکان که تداخل زمین ها است را حل نموده است. و همچنین مانع از چند سندی یک ملک خواهد شد.

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد و بر طبق یک سیستم مختصات جهانی است. و در آن هر نقطه دارای مختصات منحصر به فرد است. با تهیه نقشه یو تی ام برای ملک مختصات یو تی ام کنج ها با دقت سانتی متری حاصل می شود. در نتیجه نمی توان ملکی را بر روی زمین پیدا کرد که موقعیت مشابهی داشته باشد.

به جهت تهیه نقشه یو تی ام ابتدا برداشت زمینی انجام می شود. و در ادامه با اتمام برداشت زمینی ترسیم دقیق نقشه یو تی ام انجام می گیرد. این نقشه با اتوکد ترسیم می شود در ادامه مهر و امضا شده معتبر می شود.

روش های تهیه نقشه یو تی ام

برای تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید. برای تهیه این نقشه از روش های تخصصی استفاده می شود. کارشناس برای تهیه این نقشه از روش های زیر استفاده خواهد کرد:

روش تهیه نقشه یو تی ام با جی پی اس: در این روش برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم دقیق نقشه یو تی ام با اتوکد انجاممی شود.

مزایای تهیه نقشه یو تی ام

  • تعیین مساحت
  • تعیین حدود اربعه
  • تعیین موقعیت مکانی ملک
  • جلوگیری از جعل سند
  • رفع تداخل و تعارض و جلوگیری از آن
  • تامین امنیت حقوقی مالکیت
  • استقرار پلاک در مکان خود
  • جلوگیری از اختلافات ملکی

اهمیت تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام تهیه می شود تا در نتیجه حدود اربعه ملک، مختصات دقیق ملک و موقعیت دقیق ملک معلوم گردد. در واقع با به دست آمدن حدود اربعه ملک با دقت سانتی متری کمک می کند. تا در نتیجه برای انجام معامله ملک اختلاف یا ادعایی وجود نداشته باشد. از جمله مهم ترین ویژگی های نقشه یو تی ام کاربرد این نقشه در جهان است. با تهیه این نقشه می توان ملک را به طور دقیق موقعیت یابی نمود. و مکان دقیق ملک را معلوم کرد.

کاربرد نقشه یو تی ام

از جمله مهم ترین کاربرد های نقشه یو تی ام این است که به مالکین امکان این را می دهد. که مشخصات ملک خود را تعیین کنند و اقدامات لازم را برای اخذ سند تک برگ برای ملک خود انجام دهند. نقشه یو تی ام دارای مختصات یو تی ام است و با تهیه آن موقعیت منحصر به فرد ملک تعیین می شود. با تهیه این نقشه مشخصات ملک از جمله ابعاد، مساحت و موقعیت ملک ثبت می شود. تهیه این نقشه با دقت بالا اهمیت دارد.

این نقشه کاربرد های زیادی در سازمان و اداره مربوط به املاک دارد. این نقشه با استاندارد های مختلف در خواست می شود. شهرداری به جهت اخذ جواز ساخت، اداره ثبت اسناد و مدارک به جهت صدور سند تک برگ این نقشه را در خواست می کنند. همچنین از جمله اداراتی که تهیه نقشه یو تی ام را در خواست می کنند. منابع طبیعی، دادگاه حل اختلاف، دادگاه توقیف ملک، سازمان زمین شهری، جهاد کشاورزی و .. از جمله این ادارات می باشند.

هزینه تهیه نقشه یو تی ام

هزینه تهیه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه محاسبه می شود و به دو صورت پرداخت می شود. در واقع ابتدا پیش پرداخت داده می شود و پردخت مابقی هزینه ها بعد از آماده شدن نقشه پرداخت می شود. هزینه تهیه نقشه یو تی ام به عواملی از جمله مساحت ملک، موقعیت ملک و .. بستگی دارد.

اخذ سند تک برگی از اداره ثبت اسناد

برای اخذ سند تک برگی از اداره ثبت اسناد لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. در نتیجه مدارکی را تهیه نمود. مراحل اخذ سند تک برگی به شرح زیر است:

  • مراجعه به اداره ثبت اسناد: متقاضی در ابتدای امر لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه کند. و فرم های اخذ سند تک برگ را پر نماید. همچنین در این مرحله لازم است تسویه حساب های شهرداری نیز انجام شود. در واقع شهرداری در ازای خدماتی که ارائه می دهد عوارض و مالیات از مالکین دریافت می نماید.
  • ارائه سند قدیمی ملک: در این مرحله سند ملک را به اداره ثبت اسناد ارائه دهد. اما ممکن است سند ملک مفقود شده باشد و موجود نباشد. در نتیجه لازم است ابتدا سند المثنی اخذ شود.
  • فراهم نمودن و ارائه مدارک و هزینه:در این مرحله لازم است مدارک در خواستی اداره ثبت اسناد ارائه شود. و هزینه های اخذ این سند پرداخت گردد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. برای تهیه این نقشه می توان به یک متخصص مراجعه نمود.
  • مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری: برای تهیه این نقشه با مراجعه به این متخصص می توان نقشه یو تی ام را برای ارائه به اداره ثبت اسناد تهیه نمود.

تهیه نقشه یو تی ام

نمونه نقشه utm حتما باید توسط افراد متخصص تهیه گردد. فردی مانند کارشناس رسمی دادگستری توانایی تهیه این نقشه را دارد. و با مهر و امضایش به نقشه ارزش لازم را می دهد. تا برای امور قضایی و ثبتی قابل استفاده شود. متخصصین تهیه این نقشه از تجهیزات و روش های مدرن و دقیقی بهره می گیرند. تا در نهایت نقشه ای با کیفیت بالا و دقت سانتی متری تهیه گردد. مثلا این کارشناس به جای استفاده از دسگاهی مثل جی پی اس دستی از جی پی اس دو فرکانسه استفاده می کند. تا مختصات گوشه های ملک با دقت بالایی برداشت شود.

همچنین یکی از روش های تهیه نقشه یو تی ام استفاده از دوربین توتال استیشن است. و کارشناس بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام را انجام خواهد داد. و این نقشه را بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی خواهد کرد. نقشه یو تی ام تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات و سازمان ها خواهد بود.

نقشه یو تی ام اراضی زراعی

اراضی زراعی مساحت بالایی دارند در نتیجه به جهت تهیه نقشه یو تی ام لازم است. ابتدا حدود ثبتی دقیق ملک معلوم شود. بنابراین انجام جانمایی پلاک ثبتی ضروری است. به جهت انجام جانمایی پلاک ثبتی ابتدا اسناد قدیمی ملک گرد آوری می شود. و در ادامه باتوجه به پلاک ثبتی ملک نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه برداری از اراضی به جهت تهیه نقشه یو تی ام انجام می شود. بعد از برداشت ترسیم دقیق نقشه یو تی ام انجام می شود. همچنین تثبیت حدود اربعه اراضی نیز انجام می شود.

تهیه نقشه یو تی ام از عهده چه فردی بر می آید؟

برای اینکه بتوان نقشه یو تی ام را با دقت بالا و کیفیتی مطلوب تهیه نمود مراجعه به فردی متخصص ضرورت دارد. افراد غیر متخصص هرگز قادر به تهیه این نقشه با دقت بالا نمی باشند. زیرا تهیه این نقشه با استفاده از تجهیزات نقشه برداری پیشرفته و روش های تخصصی انجام می شود. و از آنجایی که افراد غیر متخصص از تجهیزاتی دقیق استفاده نمی کنند. در نتیجه این نقشه با دقت پایین حاصل می شود در واقع اشخاص غیر متخصص برای برداشت زمینی به جای استفاده از تجهیزات تخصصی از جی پی اس دستی استفاده می کنند. و برداشت زمینی را با خطای بالا انجام می دهند.

تهیه نمونه نقشه utmرا می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. تا در نتیجه با دقت بالا حاصل شود. این متخصص برداشت و ترسیم نقشه یو تی ام را با تجهیزات به روز و دقیق انجام خواهد داد. وی به جای استفاده از جی پی اس دستی که دقت پایینی دارند از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. در نتیجه برداشت زمینی با دقت بالا انجام می شود و ترسیم با بالاترین دقت انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود.

نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

با درخواست نقشه یو تی ام از جانب ادارات مختلف ملکی تهیه این نقشه با دقت بالا ضروری می باشد. در نتیجه با تهیه این نقشه مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک حاصل می شود. این نقشه معمولا از عرصه در خواست می شود.

برای تهیه این نقشه لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان فرد متخصص می باشد. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. در صورتی که حدود اربعه ملک مشخص باشد برداشت زمینی انجام می شود. اما ممکن است این حدود نا معلوم باشد. در نتیجه جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام می شود. ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود تا نقشه با دقت بالا حاصل شود.

نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما