استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی

استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

هدف از انجام استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی آگاهی پیدا کردن از تمامی اطلاعات و مسائل مربوط به ملک است. و در صورتی که ملک یا سند ملک مشکلی داشته باشد. با انجام این استعلام آشکار می شود. در واقع لازم است قبل از انجام معامله ملک این استعلام انجام شود. زیرا ممکن است ملک مشکلاتی داشته باشد. و خریدار با عدم آگاهی دچار مشکلات حقوقی و هدر رفتن وقت و هزینه خود شود. انجام این استعلام را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

انجام استعلام پلاک ثبتی

استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی با استفاده از شماره پلاک ثبتی مندرج در سند ملک انجام می شود. به طور کلی برای انجام معامله بایستی از تمام اطلاعات ملک اطلاع داشت. زیرا ممکن است ملک مشکلاتی داشته باشد و خریدار از آن بی اطلاع باشد. برای مثال ممکن است ملک جزئی از اراضی ملی باشد. و یا ملک در محل دقیق خود قرار نگرفته باشد و به حدود ملک تعارض شده باشد. و یا برعکس ملک به حدود اراضی مجاور تعارض کرده باشد. در نتیجه همین امر باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای خریدار خواهد شد. بنابر این قبل از انجام معامله ملک برای بالا بردن اطمینان معامله ابتدا اقدام به استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک را انجام دهید.

برای انجام این استعلام لازم است به فرد مورد اطمینانی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی که تجربه لازم را برای انجام استعلام دارد، مراجعه نمود. برای انجام استعلام پلاک ثبتی ملک کارشناس با توجه به پلاک ثبتی ملک اقدام خواهد کرد. وی با دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی در نتیجه این استعلام را انجام خواهد داد. کارشناس رسمی در نهایت گزارشی از نتیجه استعلام تهیه خواهد کرد. و خریدار می تواند با خیال راحت ملک را خریداری کند و هیچ ضرری از جانب معامله نخواهد دید.

انجام استعلام پلاک ثبتی

انجام استعلام پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما