چهار میخ زمین

چهار میخ زمین

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

چهار میخ کردن زمین پیش از آغاز ساخت و ساز ملک انجام می شود. همچنین برای اخذ سند تک برگ نیز لازم است پیاده سازی ملک انجام شود.

برای انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا در نتیجه حدود ثبتی ملک معلوم شود. و مختصات یو تی ام کنج ها استخراج گردد.

پیاده سازی ملک

به طور کلی در صورتی که ملک در منطقه ای قرار گرفته باشد. که املاک مجاور دارای دیوارکشی باشند طبق این دیوارکشی می توان حدود اربعه ملک را روی زمین پیاده سازی کرد. همچنین ممکن است مالک مختصات یو تی ام کنج های ملک را در اختیار داشته باشد. در نتیجه در کم ترین زمان پیاده سازی انجام می شود.

اما در مواقعی که ملک روی منطقه ای قرار گرفته باشد. که ساخت و ساز در آن انجام نشده باشد. و حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. در نتیجه باید حتما موقعیت چهار گوشه ملک روی زمین مشخص باشد. بنابراین در این مواقع با استفاده از جانمایی پلاک ثبتی می توان حدود ثبتی ملک را روی زمین مشخص نمود. و سپس برداشت مختصات یو تی ام  و تثبیت و دیوارکشی ملک انجام می شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک و پیاده سازی ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود این متخصص به جهت انجام این عملیات اسناد و مدارک قدیمی را گرد آوری خواهد کرد و در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود و سپس با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود و در نتیجه مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی های ملک آشکار می شود.

پیاده سازی ملک

پیاده سازی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما