جانمایی UTM با توجه به سند قدیمی شاهنشاهی

جانمایی UTM با توجه به سند قدیمی شاهنشاهی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

جانمایی پلاک ثبتی برای تعیین موقعیت دقیق ملک به کار می رود. و با استفاده از نقشه های ثبتی انجام می شود. در واقع برای املاکی که سند قدیمی دارند و موقعیتشان روی زمین مشخص نیست. که اصطلاحا به این املاک گمشده می گویند. می توان با جانمایی پلاک ثبتی موقعیت ملک را یافت و آن را با میخ کوبی و دیوار کشی تثبیت کرد. برای انجام این عملیات میتوان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود.

نحوه انجام جانمایی UTM

ممکن است حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. و یا آدرس ملکی معلوم نباشد. در نتیجه لازم است جانمایی UTM با توجه به سند قدیمی شاهنشاهی ملک انجام شود.

جانمایی UTM پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی است. و با توجه به سند قدیمی شاهنشاهی و سند ثبتی ملک انجام میشود. تا در نتیجه اطلاعات ثبتی مربوط به ملک معلوم گردد. برای جانمایی UTM با توجه به سند قدیمی شاهنشاهی میتوان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این عملیات تخصصی ابتدا با جمع آوری اسناد قدیمی انجام میشود. در واقع کارشناس با توجه به سند قدیمی شاهنشاهی، بنچاق، قولنامه، سند مادر این عملیات را آغاز خواهد کرد.

وی بعد از بررسی این اسناد سپس اسناد ثبتی ملک را از بانک اطلاعات ثبتی ملک استخراج خواهد کرد. در ادامه با جانمایی نقشه ثبتی ملک حدود ثبتی ملک معلوم میگردد. در ادامه نقشه یو تی ام ملک نیز تهیه می شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده میشود و در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام میشود و این نقشه مهر و امضا شده معتبر میشود و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود در واقع با ارائه این نقشه و مدارک حقوقی میتوان سند تک برگ برای ملک اخذ نمود.

نحوه انجام جانمایی UTM

نحوه انجام جانمایی UTM

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما